Never Forget - Maher Zain ft Mesut Kurtis
Tak suka boleh pause. (:

Friday, October 11, 2013

Aktiviti-aktiviti selepas PMR #1

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia...

sejak dah pandai edit gambar ada bunga kat kepala, aku jadikan mangsa aku
Zoro. hahaaa! tetap hensem suami aku ni! :3
Yosh! Hari ni kat sekolah... Ada pasal taklimat pakej form 4 tu, untuk tahun depan. Time dah nak balik tu, ada cikgu tu, panggil sorang'sorang yang ada bakat ke tengah. Semua budak yang beratur, semua ke tepi. Ada 3 orang budak cina ni, datang depan. 2 orang daripada dorang, adalah dancer. Dancer hip hop. Macam b-boy tu. Cool! Seriously cool! Kalau aku bawak fon, boleh rakam tunjuk kat korang. Yang lagi satu tu, main beat box. (Y) AWESOME! Macam ni...


Memang terbaik ah cina'cina tu! 2 orang dancer tu, nama Nicholas dengan Richard. Yang main beatbox tu, Aaron. Semua form 3~ *nama semua nama omputih kan? cikgu aku pun perasan pasal nama dorang tu*
 then...cikgu suruh dorang buat tarian yang paling susah. Dorang buat tarian ni hah.....

Lebih kurang camtu lah. Memang bergema je dewan bila dorang menari. Semua tepuk! Wo0oho0o! Aku tengok macam dah bukan sekolah je. Macam pertandingan cari bakat je. Memang terbaik ahhh! Pahtu...cikgu panggil budak cina perempuan jugak, menyanyi. (Y)  bolehlah...suara dia, tapi dia malu'malu. Then, kawan kitaorang pun kena gak. Tapi, dia taknak nyanyi langsung. Segan katanya. Then, cikgu panggil siapa yang ada bakat macam joker. Maka, budak lelaki india ni pun keluar. Sekelas dengan aku sebenarnya.

Cikgu tanya dia, "Kamu pandai buat lawak tak?"
"Tak pandai cikgu. Tapi, saya boleh tiru mimik muka orang."
"Okay cuba buat."

Maka, dia pun buatlah... Orang yang dia tiru tu, cikgu Geografi kitaorang sendiri. Hahahahaaaaa! Memang sebijik gila ahh! Bila dia buat, satu dewan tu gelak! Memang sebijik! Cikgu yang panggil dia buat lawak tu pun gelak. XD adoiii...best betul hari ni. Lawak...lawak~

Lepas je habis semua persembahan cari bakat tu...

Kitaorang pulak buat persembahan... Cehhh! Mana ada. Kitaorang semua budak pempuan melayu, main ceper korea. Hahahaaa! Terbaik! Daebak! Aku yang start dulu suruh dorang buat ceper korea. Orang korea panggil, ttakji. Atau ddakji. Permainan tu, kitaorang ambik dari Running Man.

ddakji yg aku buat. yg warna merah tu aku pakai kotak. (Y)
Hahahaaaaa! (Y) anda tak kenal apa itu Running Man? Anda tak kenal apa itu permainan ttakji? Jom...tengok video ini. (:

Okay, rancangan game tu, namanya Running Man. Permainan tu, namanya ttakji. Dia kena baling kertas tu untuk terbalikkan kertas lagi satu tu. Tak paham? Ulang balik video tu. Takpun, tengok kat youtube ja. Tapi serius, memang penat main game tu. Susah giler nak flipkan dia! Aku, sampai lenguh'lenguh tangan. -.- sampai sekarang terasa sakit lengan. Adoii~ main ceper melayu lagi senang. Timbang, pastu main. (Y)  tapi, tulah. Sekali'sekala nak kenal budaya dan permainan tradisional negara asing, apa salahnya kan... (:  lepas ni, nak carik ceper jepun pulak. XD

10 comments:

  1. menarik la.ada aktvt lepas pmr.tak ada la bosan kat sekolah kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihiii...tulah. mcm2 ada lepas ni. sukaneka la, amazing race la, lawatan laa... tak sabar rasanya! :D

      Delete
  2. Replies
    1. 0pkos! wajib! :D nak nak kwang soo!~ ♥ he is MINE. heheee~ :3

      Delete
  3. Adeh , break dance, rindu zaman sekolah!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheee... :3
      knape? akak suka buat break dance ehh? (Y)

      Delete
  4. bestnya aktiviti dekat sekolah kau. sekolah aku, kena belajar pulak

    ReplyDelete
  5. hahahaaa! kau sk0lah pandai. kenalah blajar~ (Y)

    ReplyDelete

Hantar surat kerja posmen,
dah baca silalah komen.
:P